Hamata Oy:n asiakastietorekisterin ja työntekijärekisterin rekisteriseloste
Laatimispäivä 25.5.2018
EU:n yleinen tietosuoja-asetus
(EU) 2016/679
Tietosuojalaki
Rekistereiden nimet
Asiakastietorekisteri
Henkilökuntarekisteri
Rekisterinpitäjä
Hamata Oy (jäljempänä ”Hamata”)
Yhteyshenkilö rekistereitä koskevissa asioissa
Veli-Matti Tala, Hallituksen puheenjohtaja
050-412 1283
[email protected]
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja säilytysaika
Asiakastietorekisteri
Asiakastietorekisteriin kerätään tietoja Hamatan asiakkaista asiakassuhteen ylläpitoa ja hallintaa, tuotteiden ja palveluiden toimittamista varten, yhteydenpitoa, laskutusta sekä markkinointia ja tiedottamista varten. Tietoja käytetään myös asiakkaan suostumuksella asiakastiedotteiden lähettämiseen, markkinointiin, mainontaan ja suoramarkkinointiin. Kerättäviä tietoja ovat asiakkaan nimi, osoite puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Asiakastietorekisteriin ei kerätä palvelutuotannon aikana asiakkaalta saatavia arkaluonteisia henkilökohtaisia tietoja (esim. kehonkoostumusmittauksen tiedot, paino tai terveyttä koskevat henkilökohtaiset tiedot).
Asiakastietorekisteriin kerätään tietoja myös Hamatan potentiaalisista asiakkaista henkilön antaman suostumuksen perusteella asiakassuhteen luomiseksi nähtävissä olevassa tulevaisuudessa. Potentiaalisten asiakkaiden tietoja säilytetään niin kauan, kun niiden säilyttäminen on tarpeellista tulevan mahdollisen asiakassuhteen luomiseksi tulevaisuudessa. Potentiaalisista asiakkaista kerätään tietoja asiakassuhteen luomiseksi sekä markkinointia ja tiedottamista varten. Potentiaalisista asiakkaista kerättäviä tietoja ovat nimi, ikä, puhelinnumero, osoite, sähköpostiosoite ja kiinnostuksen kohde. Ikää koskevan tiedon kerääminen on tarpeen markkinointia koskevien säännösten noudattamiseksi. Kiinnostuksen kohdetta koskevan tiedon kerääminen on tarpeen markkinoinnin kohdentamiseksi oikein. Mikäli asiakassuhde syntyy potentiaalisen asiakkaan kanssa, hänen tiedoistaan poistetaan kiinnostuksen kohde ja ikä.
Asiakastietorekisteriin asiakkaista tallennettuja tietoja säilytetään niin kauan, kun asiakkaan voidaan katsoa olevan Hamatan asiakas. Potentiaalisista asiakkaista kerätyt tiedot säilytetään niin kauan, kun on tarpeen asiakassuhteen luomiseksi.
Mikäli Hamatan asiakkaasta tulee Herbalifen itsenäinen jäsen, jäsensopimukseen liittyvät henkilötiedot kirjataan Herbalife International Finland Oy:n ylläpitämään jäsen- / jälleenmyyjärekisteriin, jota jokaisen jäsenen osalta ylläpidetään erikseen sivustolla https://fi.myherbalife.com . Herbalife International Finland Oy vastaa Hamata Oy:n tiimiin kuuluvien jäsenten henkilötietojen käsittelystä, palkkioiden laskemisesta, markkinointisuunnitelmassa pätevöitymisestä, sekä pätevöitymisestä kansallisiin ja kansainvälisiin Herbalife koulutuksiin. Vaikka Hamatan asiakkaasta tulee Herbalifen itsenäinen jäsen, Hamatan asiakasrekisterissä ylläpidetään jäsenen asiakkuusvaiheessa kerättyjä henkilötietoja yhteydenpidon ja tiedonjakamisen varmistamiseksi.
Hamatan asiakastietorekisterin lisäksi Hamata.fi verkkokauppa kerää tietoja verkkokaupan kautta tuotteita ostaneista Hamatan asiakkaista sekä tuotteiden ostamista yrittäneistä asiakkaista, mutta joiden ostostapahtuma on jäänyt kesken. Hamatan verkkokauppasivusto Hamata.fi ja sitä kautta verkkokaupan (WooCommerce-järjestelmä) keräämät asiakastiedot sijaitsevat Googlen palvelimilla, jota ylläpidetään Saksassa. Hamata.fi verkkokauppa kerää asiakkaista seuraavat tiedot: asiakkaan nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, kauppatapahtuman yksilöintitiedot (ostetut tuotteet määrineen, yksikköhintoineen ja ostoksen kokonaishinta, tieto asiakkaan käyttämästä alennuskupongista sekä ostoksen veroerittely), ostoksen maksutapa, rahasiirtoa koskeva tilitystieto, maksupalvelun järjestäjän provisiotieto sekä tieto asiakkaan käyttämästä osamaksupalvelusta tai luottopalvelusta.
Keskeytyneistä kauppatapahtumista Hamata.fi verkkokauppa kerää seuraavia tietoja: nimi, osoite, puhelinnumero, sähköposti, keskeytyneen kauppatapahtuman tiedot edellä kuvatulla tavalla sekä keskeytymisperuste. Jokaisesta keskeytyneestä kauppatapahtumasta henkilö saa sähköpostiinsa automaattisen sähköpostiviestin, jonka avulla pystyy helposti viemään kauppatapahtuman loppuun.
Hamata.fi verkkokaupan sisältämiä asiakastietoja kerätään ja käytetään myös tilastollisiin tarkoituksiin verkkokauppaliiketoiminnan kehittämiseksi sekä mainontaan ja markkinointiin. Hamata.fi verkkokauppaa markkinoidaan sivustolla vierailleille henkilöille useimmiten Display-markkinointina. Hamata.fi sivustolla ja verkkokaupassa käytetään evästeitä. Tällä hetkellä käytössämme on Google Analytics ja Hotjar. Sitä käytetään Hamata.fi verkkokaupan edelleen kehittämiseksi sekä markkinoinnin kohdentamiseksi paremmin.